Helsinki Yurttaşlar Derneği’nin Boğaziçi ve Muş Alparslan Üniversiteleri ortaklığı, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nin desteğiyle yürüttüğü proje kapsamında barışın tesisinde okul ve öğretmenlerin rolü çeşitli yönleriyle masaya yatırıldı.

Helsinki Yurttaşlar Derneği’nin, Boğaziçi Üniversitesi, Muş Alparslan Üniversitesi ortaklığı ve Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nin desteğiyle hayata geçirdiği projede, ülkemizde on yıllar boyunca devam eden şiddet ve çatışmanın yarattığı travmatik ortamın eğitim alanı açısından tahlil edilmesi, barışın tesisinde okulun ve öğretmenlerin rolü üzerine düşünmek ve araçlar geliştirmek, değişim için politika önerilerinin oluşturulması ve ilköğretim dönemi öğretmenleri ile öğretmen adaylarının bilgi ve beceri yönünden desteklenmesi amaçlandı.

Şubat 2012 – Eylül 2013 tarihleri arasında gerçekleştirilen proje çerçevesinde Muş’ta, Van’da ve İstanbul’da ilköğretim dönemi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının katıldığı seminer-atölye programları düzenlendi.

Bu programlar, Kürt meselesinden kaynaklanan ve hayatın her alanında olduğu gibi, eğitim alanında da kendisini hissettiren ağır sorunlarla baş etmeye çalışan eğitimciler için araçlar sunmayı ve okul ortamında bir uzlaşma ve barış atmosferi oluşturmaya katkıda bulunmayı amaçlıyordu. Bu programlar ile eleştirel bir sınıf ortamı geliştirmek için, tartışmalı hususlara ilişkin konuları öğretirken, sınıfta ayrımcılığı ortadan kaldırmak ve demokratik bir sınıf idaresini hayata geçirebilmek amacıyla kullanılabilecek yaklaşımlar ve beceriler konusunda ilham ve bilgi vermek hedeflendi.

Proje kapsamında ayrıca 2013 yılı Öğretmen Ajandası ve proje sürecinde gerçekleştirilen alan araştırmasının özet raporu ile bir dizi politika önerisini bir araya getiren Toplumsal Barışın İnşasında Öğretmenlerin Rolü / Kürt Meselesi Okula Nasıl Yansıyor? isimli bir kitap yayınlandı.

-“Barış Sürecinde Bir Aktör Olarak Öğretmenlerin Desteklenmesi” başlıklı proje, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu ve Chrest Vakfı’nın desteğiyle hayata geçirildi.