Dört ülkeden toplam 24 öğretmenin katıldığı dört günlük çalışma toplantısı kapsamında sunuşlar, atölyeler ve eğitim çalışmaları gerçekleştirildi.

“Türkiye, Azerbaycan, Ermenistan ve Gürcistan'da Demokratikleşme ve Barış İnşası için Öğretmenler" başlıklı çalışma toplantısı, bu ülkelerdeki eğitim sistemlerini karşılaştırmak yoluyla aralarındaki ortak ve farklı yönleri ortaya koymayı, her ülkenin özgün koşullarına uygun bir eğitim programı geliştirilmesine ilişkin bir tartışma başlatmayı amaçlıyordu.

7-10 Şubat 2013 tarihinde İstanbul’da düzenlenen toplantı programında yer alan sunum, atölye çalışması ve tartışma oturumu başlıklarından bazıları şunlardı:

  • Günümüzün küreselleşen dünyasında formel eğitim sistemleri için yeni perspektifler, sorunlar/zorluklar: Öğretmenler için yeni bir rol mü söz konusu? [Aydın Uğur, İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü] Sunum notları aşağıda…
  • Aktif dinleme becerileri ve "ben" dilinin kullanımı [Meral Apak, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi]
  • Ders kitapları itaati nasıl düzenler: Türkiye'de vatandaşlık kitapları ve "makbul vatandaş"ın temsili [Füsun Üstel, Galatasaray Üniversitesi Siyaset Bilimi Bölümü] Sunum notları aşağıda…
  • İtaatkar vatandaşlar yetiştiren otoriter söylemi kırmak: Yeni pedagojik perspektifler ve pratik taktikler [Hayrettin Kaya, Tarih öğretmeni - insan hakları eğitmeni]
  • Algı yönetimi ve algı yanılsamaları [Kubilay Tunçer, İstanbul Bilgi Üniversitesi]
  • Atölye çalışması: Ermenistan, Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye'de formel eğitim sistemlerinin haritalandırması a] Genel çerçeve, b] İlköğretim seviyesi, c] Öğretmen eğitimi, meslek kursları ve programları [Yiğit Aksakoğlu, Eğitmen - hYd] Atölye çalışması notları aşağıda…
  • Serbest tartışma: Türkiye, Ermenistan, Gürcistan ve Azerbaycan'da eğitim alanında, ilköğretim düzeyinde yaşanan meseleler…